top of page

Sausio 18-oji, žiemiškai žvarbus penktadienis. Dar tik ketvirta valanda ryto, tačiau gimnazijos vestibiulyje jau šurmuliuoja gausus mokinių ir mokytojų būrys. Ne, ne į pamokas taip anksti susirinkome: mūsų laukia kelionė į Lenkiją – apsilankysime garsiajame Mikalojaus Koperniko mokslo centre.
Po šešetą valandų trukusios kelionės pagaliau pasiekiame Varšuvą. Tuo tarpu gidė trumpai, bet įdomiai apžvelgia svarbiausius Lenkijos istorijos tarpsnius.
O štai ir mūsų kelionės tikslas. Koperniko mokslo centras - erdvus modernus statinys – nė kiek neprimena mums įprastų muziejų: viską čia įmanoma paliesti, sukti, dėlioti, judinti, net žemės drebėjimą galite patirti savo kailiu! Muziejaus teritorija didžiulė, gausu keisčiausių, įdomiausių eksponatų. Ką pamatyti čia atras visi: tiek muzikos gerbėjai, tiek didžiausi gamtos bei tiksliųjų mokslų entuziastai.
Koperniko mokslo centre praleidome daugiau nei keturias valandas. Prieš paliekant apsnigtą Varšuvą, pasivaikščiojame po jaukų, tolimą praeitį menantį senamiestį, pamatome įdomiausius kultūros paminklus.
Įspūdžių pilnomis galvomis išvykstame namo. Kelionė įsimins ilgam!

Rūta Kerulytė, „Bičių“ fondo nominantė

Penkta valanda ryto. Mokykloje pradeda būriuotis vis daugiau dar nespėjusių prabusti mokinių. Žinoma, šie miegaliai tikrai neatsisakytų dar poros saldaus miego valandų, tačiau mintis apie greitai pasidėsiančią kelionę į Latviją pamažu padeda praplėšti miego sulipdytas akis.
Po keturių valandų kelionės pagaliau atvykstame į nedidelį miestelį Cinevila, kitaip vadinamą Baltijos Holivudu. Čia gausu visko: autentiškų patartų, stovėjusių Rygoje bei kituose miestuose, kopijų, atstatytų tiltų, karo mašinų ir dar daugybės kitų vertų dėmesio objektų. Cineviloje taip pat išbandėme savo aktorinius sugebėjimus bei įvairius specialiuosius kino efektus. Filmuojantis teko pabuvoti virš debesų, vandenyno gelmėje ir net karo lauke.
Kita mūsų kelionės stotelė — Ryga. Čia apsilankėme medicinos muziejuje, kuriame susipažinome ne tik su šio mokslo istorija, bet ir pažvelgėme į netolimą jo ateitį. Rygoje taip pat aplankėme šio miesto istorijos muziejų, kuriame žvalgydamiesi į įvairiausius skirtingų laikmečių eksponatus daug sužinojome apie šio miesto istoriją ir pajautėme nuostabią Rygos dvasią.
Paskutinis kelionės etapas — pasivaikščiojimas po vakarėjančią bei nuostabiai gražią Latvijos sostinę. Šio miesto žavesys išliko ne tik galybėje padarytų nuotraukų, bet ir giliai įsirėžė į mūsų atmintį. Namo grįžome pavargę, bet su pilnomis galvomis įspūdžių bei pažadu čia dar sugrįžti.

Rimvydė Čepaitė, „Bičių“ fondo nominantė

Data 7.30. Raudondvario gimnazijos mokiniai išvyko į edukacinę kelionę po Vilnių. Po kelių valandų kelionės, atvykome į sostinę ir pirmiausia aplankėme Lietuvos Respublikos Seimą.  Jame gidė pravedė ekskursiją, kurios metu aplankėme įvairias sales, kuriose seimo nariai priima Lietuvos Respublikai svarbius įstatymus ir sprendžia mūsų valstybės problemas. Taip pat sužinojome daugybę naujų faktų apie Lietuvos bei LRS istoriją. Tuomet vėl sėdome į autobusą ir važiavome į kitą ekskursijos vietą — Vilniaus universitetą. Ten aplankėme senąją Vilniaus universiteto biblioteką, įspūdingą Šv. Jonų bažnyčią. Vėliau turėjome laisvo laiko, kurį galėjome praleisti savo nuožiūra. Po laisvo laiko vykome į VU botanikos sodą, kuriame išklausėme įdomias dėstytojų paskaitas apie augalų dauginimąsį, sėjimą. Virtualiai susipažinome su botanikos sodu, kuris vasarą yra nepakartojamo grožio. Po paskaitų buvome suskirstyti į tris grupes: vieni ėjo pasivaikščioti po sodą ir kad būtų linksmiau surengė sniego karą, kiti žiūrėjo filmukus, o treti — mėgintuvėliuose daugino augalus. Visos grupės keitėsi, tad visi galėjo prisiliesti prie botanikos sodo darbuotojų kasdienybės, virtualiai susipažinti su botanikos sodu, bei pasivaikščioti ir vaikiškai pakvailioti botanikos sodo dalyje. Visi išvargę, po ilgos dienos ir sniego karo grįžome į autobusą. Manėme jog vyksime atgal į Kauną, tačiau bevažiuojant Kauno link išsukome iš kelio. Pasirodo, mokytojai mums surengė staigmeną, užsakė vakarienę nuošalioj, jaukioje kibininėje. Linksmai pavakarieniavome, pažaidėme ir vakare grįžome namo.

Justė Indriliūnaitė ir Kotryna Barkauskaitė

Edukacinės kelionės

Edukacine išvyka į moderniausią Europoje technologijų muziejų Varšuvoje „Koperniko mokslo centras“